joi, 16 iulie 2009

Tinerii politicieni sunt deja imbatraniti in rele

Lupii tineri au acelasi caracter feroce ca si cei batrani, insa nu si-au rafinat indeajuns tehnica de vanatoare. Nu am nici cea mai mica indoiala ca, imediat dupa 1989, Iliescu & tovarasii au salvat, reabilitat si propulsat esaloanele II si III ale agonizantului PCR in functiile-cheie ale noului stat liber si, de atunci, o mana de fosti activisti il tot maimutaresc pe Ceausescu. Deci, nu mai am nici o asteptare de la acesti indivizi lipsiti de scrupule, onoare si tara, insa, cum este si firesc, imi proiectasem sperantele catre tanara generatie de politicieni. Surpriza neplacuta continua si astazi, in ciuda luciditatii si optimismului meu. Cand ii vad si ascult pe de-alde Riti, Ponta, Corlatean, Boureanu, Orban, Anastase, Turcan, Angela... ma cuprinde aproape instantaneu o neliniste profunda. Tara asa nu are un maine luminos garantat cu acesti robotei lipsiti total de personalitate. Au mostenit toate dogmele intunecate de la seniorii raului: limbaj de lemn, agresivitate stupida, lipsa de viziune si umor, crasa incompetenta, lacomie, ticalosie, dispret fata de valorile nationale, nepasare fata de popor. Si atunci ma minunez ca a mai trecut un mandat si tristetea lui Basescu continua: "Cum se face ca, dupa atatia ani, Romania se vede nevoita sa aleaga dintre doi fosti membri de partid"?, se intreba redundant presedintele... Pai, situatia se cloneaza. Daca in turul al II-lea se vor duela cu carnati, mici si manele Traian Basescu si Mircea Geoana... nu se schimba nimic esential, nu? Crin Antonescu nu ma convinge, e foarte slab pregatit pentru functia suprema, Radu Duda este un fiu de fost mare comunist, asimilat destul de straniu in familia regala, iar restul n-au nici macar teoretic vreo sansa la Cotroceni. Nadejdea in viitoarea generatie biologica de politruci, caci nu putem vorbi la ei despre doctrine, principii, strategii de guvernare, ci doar despre superficialitate si aroganta, paleste cu fiecare prezenta a lor in public. Aproape ca imi sunt mai simpatici Miki Spaga, Mitrea sau Berceanu decat Traian Ungureanu, Cristian Preda sau grasutul cu ochelari tinut pe genunchi de Iliescu, al carui nume imi scapa, dar nici nu vreau sa mi-l amintesc. Si asta nu-i a buna deloc. Nu ne mai ramane de facut decat sa ne rugam Providentei sa le trimita gandul cel bun, caci altfel, la cat de corupt si putred este sistemul, mi-e teama ca ne vom confrunta cat de curand cu un colaps de proportii!

19.06.2009